شورای راهبردی پردیس صنایع خلاق مشهد تشکیل شد تجلیل از برگزیدگان برنامه «بچه مرشد» | برنامه‌ای برای کودک و نوجوان با ترویج آموزه‌های اخلاقی شاهنامه نگاهی به آثار سینمایی با موضوع امام رضا (ع) اهدای شیر طلای افتخاری ونیز ۲۰۲۴ به سیگورنی ویور مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان‌رضوی در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حکایت وزیر اعظم و اکرم و اختر پس از آواز قو | مروری بر کارنامه هنری پیمان معادی هدایت هاشمی و حسین رفیعی با سریال «فراری» به شبکه یک می آیند + زمان پخش راه‌هایی به سوی خوشبختی | از تازه‌ترین عناوین نشر در روز‌های گذشته چه خبر؟ محسن تنابنده و پیمان قاسم‌خانی با «سن‌پطرزبورگ۲» در راه سینما «تگزاس ۳» همچنان صدرنشین | آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته (۹ تیر ۱۴۰۳) برادران، فیلم «مادران جوان» را می‌سازند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ جزئیات محکومیت دومینیک بوتونا، مدیر سینمایی فرانسه هومن برق نورد و امین زندگانی در سریال «طوبی» (محرم ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پخش مستندی از زندگی آقای «دیدنی‌ها» در رادیو فرهنگ

  • کد خبر: ۱۳۲۳۸۰
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
پخش مستندی از زندگی آقای «دیدنی‌ها» در رادیو فرهنگ
امروز سه شنبه ۱۰ آبان مستند زندگی جلال مقامی، دوبلور، گوینده، مدیر دوبلاژ و بازیگر فقید کشورمان از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ برنامه «مستند فرهنگ» که پرتره‌ای از زندگی مفاخر فرهنگی هنری کشورمان است، امروز بخش‌هایی از زندگی جلال مقامی دوبلور با سابقه سینما و تلویزیون را روایت کرده است.

جلال مقامی روز پنجشنبه ۵ آبان و در سن ۸۱ سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. او دوبلور، مدیر دوبلاژ و بازیگر، مجری برنامه ماندگار «دیدنی‌ها» و دوبلور و گوینده فیلم‌ها و مستند‌های تلویزیونی و سینمایی بود.

جلال مقامی در سال ۱۳۴۴ در ۲۴ سالگی با فیلم «من مادرم» اولین تجربه بازیگری خود را به‌دست آورد و تا شروع انقلاب اسلامی در ۴ کار سینمایی ایفای نقش کرد. وی بعد از انقلاب نیز در ۳ فیلم بازی کرد، اما عمده شهرت وی به اجرای برنامه تلویزیونی «دیدنی‌ها» بود. او از سال ۱۳۶۲ در ۴۲ سالگی با اجرای برنامه تلویزیونی دیدنی‌ها به تلویزیون آمد و به مدت ۱۲ سال در روز‌های جنگ و پس از آن در قاب تلویزیون‌های سیاه و سفید چهره متفاوتی به نمایش گذاشت.

برنامه «مستند فرهنگ» پرتره‌ای کوتاه از زندگی این هنرمند فقید است که به همت گروه تولید و تأمین رادیو فرهنگ ساعت ۱۴:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از این شبکه رادیویی پخش می‌شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->